Thursday, April 8, 2010

MENCEGAH H1N1 MEMBAWA MAUT

mm1-208-11

hs20jpg1

biji1

haba-200-4

Gabungan Minyak Kelapa Dara yang kaya dengan medium chain fatty acids, yang dikelaskan sebagai functional food, serta menyamai khasiat susu ibu, sementara Minyak Habbatus Sauda mengandungi lebih 100 aktif dengan berbagai khasiat penyembuhan kaya dengan beta-sitosterol yang diketahui memiliki kemampuan mencegah kanser, memiliki peranan yang penting pada pencegahan tumor dan memperkuatkan sistem kekebalan tubuh. Ia menunjukkan kehebatan klinikal jauh mengatasi herba lain sebagai makanan tambahan di samping membantu mengeluarkan prostaglandin E1 yang berfungsi untuk memperkuatkan sistem imunisasi.

Habbatus Sauda atau Nigella Sativa ialah sejenis tumbuhan yang banyak didapati di kawasan Mediteranean dan kawasan yang beriklim gurun. Telah banyak kajian diperingkat antarabangsa dijalankan membuktikan bahawa keberkesanan Habbatus Sauda dalam merawat dan memelihara kesihatan.

Habbatus Sauda terbukti dan berkesan untuk merawat dan memperbaiki sistem tubuh seperti sistem metabolisme, sistem pencernaan, mengatasi keradangan, melancarkan peredaran darah, membekalkan tenaga, mengatasi kulit berkedut, menstabilkan sistem tunjang, menyahkan segala cacing dan parasit dalam usus, menurun paras kandungan gula, menambah bilangan sperma, menghalang keguguran rambut, melindungi dinding perut, penstabil fungsi jantung, disentri kronik, gout, migran, ulser, asma, kelemumur, selesema, diabetes mellitus, buah pinggang, tekanan darah tinggi dan pelbagai lagi.

Kebanyakkan masalah kesihatan manusia ketika ini berpunca daripada masalah yang sama, samada infeksi oleh mikro-organisma seperti bakteria, virus parasit dan kulat. Jika menggunakan pengubatan secara klinikal (ubatan allopatik), setiap kesan atau petanda penyakit akan dirawat secara berasingan dan selalunya ia menggunakan ubatan yang diformulasi secara kimia yang mengandungi alkohol dan beberapa kandungan bahan berbahaya !

No comments:

Post a Comment